شناسهٔ خبر: 33811 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به بوشهر/ حضور نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان/ فروریزش ساختمان پلاسکو در تهران

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به بوشهر و بازدید از تجهیزات دریایی این استان، حضور نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، فروریزش ساختمان پلاسکو در تهران، احداث بندر تجاری توریستی گمیشان در گلستان و برگزاری نشست ستاد ملی بازآفرینی ایلام از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری ورارت راه و شهرسازی، در هفته‌ای که گذشت در استان‌های مختلف برنامه‌های متعددی در حوزه راه وشهرسازی مورد پیگیری قرار گرفت یا به مرحله نهایی و بهره‌برداری رسید. شماری از اهم آن‌ها عبارت است از:

اصفهان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان ضمن ابراز خرسندی نسبت به موفقیت وزارت راه و شهرسازی در تملک کارخانه ریسباف اصفهان اعلام کرد: ریسباف امروز با کارکرد و عملکردی جدید وارد مرحله بازآفرینی شهری شده و آغازی برای برداشته شدن قدم‌های برتر در راستای نوسازی و بازسازی شهر اصفهان خواهد بود.

با هدف حفظ و حراست از اراضی دولتی، ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان لنجان رفع تصرف شد.

هرمزگان

سفیر فرانسه در تهران و هیئت همراه در جریان سفر به استان هرمزگان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، این بندر از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور ایران دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۱۵۱ کـیـلومتر راه اصلی و روستایی در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به بهره‌برداری خواهد رسـیـد.

بوشهر

وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه بوشهر گفت: با تکمیل جزایر نگین وضعیت بندر بوشهر برای پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های بزرگ افزایش یافته و این بندر با بهترین روش و تکیه بر حداقل منابع دولتی در حال گسترش است.

تهران

رییس جمهوری با ابراز تاسف و تاثر از حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران به وزیر کشور دستور داد تا در اسرع وقت، علل حادثه و مسوولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در سه سال گذشته در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل استان هزینه شده است که برای رسیدن به میانگین کشوری باید چهار برابر این رقم هزینه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ برای توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص یافته است که امیدواریم با استفاده از همین ردیف بودجه، سنندج نیز به شبکه سراسری و خارجی کشور وصل شود، این در حالیست که به گفته استاندار کردستان مهم‌ترین مانع توسعه استان، نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که نیازمند توجه بیشتر دولت به این مهم است.

گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از اجرای پنج پروژه ابلاغی اقتصاد مقاومتی در این استان با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان خبر داد.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از انجام مطالعات اولیه احداث بندر تجاری توریستی گمیشان و به نمایندگی از تمام نمایندگان استان اعلام آمادگی کرد که این بندر را فقط برای توسعه غرب استان نبینند بلکه به صورت دروازه‌ای برای توسعه کل استان دیده شود.

البرز

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از افتتاح و واگذاری ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان دردهه فجر خبر داد.

وزیر راه وشهرسازی از پروژه احداث قطار برقی شهر جدید هشتگرد كه در حریم ۴۰۰ متری شهری حدفاصل اتوبان كرج- قزوین واقع شده بازدید كرد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر جزو پروژه‌های شاخص در سطح کشور است که مشخصات هندسی آن خیلی بالاست.

زنجان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی در حال بهسازی و آسفالت ۹۵ درصد جمعیت ساکن در روستاها از راه آسفالته برخوردار می‌شوند.

۶ پروژه طی دهه فجر امسال در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افتتاح می‌شود این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۵۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و طی ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

قم

سرپرست روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: بیش از ۱۰ پروژه عمرانی در ایام ا...دهه فجر در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: احداث، نگهداری، بهره‌برداری دو پروژه آزادراه کنارگذر غربی قم و آزادراه قم و سلفچگان در دستور کار قرار گرفت.

یزد

مديركل راه آهن يزد اعلام كرد: با افزايش بهره‌وری نرم افزاری ديزلی و لكوموتيو شاهد افزايش ۳۰درصدی عمليات و عملكرد نسبت به سال گذشته بوده‌ايم.

مرکزی

مديركل راه‌آهن اراك از رشد ۱۷ درصدی ميزان بارگيری طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به سکونت ۴۹۱ هزار نفر از اهالی کرمان در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی از شناسایی سکونتگاه‌های غیررسمی در چهار شهر این استان خبر داد.

ایلام

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان ایلام با اشاره به وضعیت بازآفرینی شهری در این استان از شناسایی ۹ محله هدف بازآفرینی در ایلام خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیست و هفتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با تأکید براینکه مشکلات کالبدی تنها معضل فعلی حاشیه‌نیشینان نیست گفت: قطعا ساکنان این مناطق علاوه بر مشکلات فیزیکی و کالبدی از مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و معیشتی نیز رنج می‌برند که باید در جلسات و مصوبات ما مورد اهمیت واقع شود.

خراسان رضوی

طی عملیاتی در چند روز گذشته بیش از ۴۵ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان خراسان رضوی رفع تصرف شد.

معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اعلام آغاز مراسم افتتاح مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی با حضور ۵۱ کشور مسلمان، پیشرفت فیزیکی ۱۰۷ پروژه عمرانی مشهد را ۲۲ درصد عنوان کرد و از موافقت وزارت راه و شهرسازی با ساخت مدارسی با هویت معماری ایرانی- اسلامی در پایتخت فرهنگ اسلامی خبر داد.

راسان شمالی 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از راه‌اندازی سامانه سپهتن در این استان خبر داد.

قزوین

موضوعات و موارد اولویت دار و اساسی استان قزوین در حوزه راه و شهرسازی طی جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی واستاندار قزوین مطرح شد و راهکارهای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما