شناسهٔ خبر: 59461 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

۵ بار رای اعتماد به آخوندی نشان از عقلانیت مجلس دارد/ مبارزه با فساد توسط آخوندی با منافع برخی در تضاد است/ آخوندی علی‌رغم تخریب‌ها باید با قاطعیت ادامه دهد

محمدنعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اقدام وزیرراه و شهرسازی در راستای مبارزه با فساد مخالف برخی منافع خواهد بود و با تمام جوسازی هایی که علیه ایشان راه انداخته اند اما دکتر آخوندی باید با قاطعیت این مسیر را ادامه دهد.

محمدنعیم امینی فرد، نماینده استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، دلگان، بخش‌های بنت، فنوج و آشار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات اخیر در مبارزه با بحث فساد در ابعاد مختلف نظام و همچنین حرکت آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه در بحث نظام مهندسی اظهار داشت: تمام جوامع با پدیده فساد روبه‌‌رو هستند اما وقتی این فساد حالت اتوماتیک به خودش می‌گیرد طبعا ابعاد مختلف آن نگران کننده است.

وی افزود: مشکلی که ما در جامعه خودمان داریم عدم وجود شفافیت‌های لازم است که بعضا با برخی فسادهای سیستماتیک مواجه‌ می‌شویم و در نهایت منجر به کاهش سرمایه نظام در بحث اجتماعی خواهد شد. در این خصوص در مجلس و دولت حرکت‌هایی در زمینه‌های مختلف جهت شفاف‌سازی‌ها صورت گرفته است که کار آقای دکتر آخوندی در بحث نظام مهندسی بسیار ارزشمند است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت ضدفساد وزیر راه و شهرسازی در نظام مهندسی ساختمان از آن جهت ارزشمند است که نمی‌توانیم به دلایل مختلف به صورت همزمان سیاستگذار، مجری، خریدار و تولید خدمت را انجام دهیم. این مسائل موجب فساد سیستماتیک می‌شود و از همین روست که کار دکتر آخوندی در تغییر قانون نظام مهندسی ارزشمند است.

وی افزود: قطعا و بدون شک اقدام  دکتر آخوندی در راستای مبازره با فساد، در تضاد با منافع برخی خواهد بود، جوسازی‌هایی علیه ایشان صورت گرفته اما به لحاظ تئوریک و با تمام مخالفت‌ها وزیر راه و شهرسازی باید با قاطعیتی که از ایشان سراغ داریم در این مسیر همچنان حرکت کند.

امینی فرد با تاکید دوباره بر مثبت بودن اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فساد و همسویی اکثر نمایندگان مجلس با این رویه درخصوص اینکه به نظر می‌رسد برخی بخاطر تعارض در منافع خود در مجلس به دنبال جمع کردن امضای استیضاح آخوندی هستند، اظهار داشت: دکتر آخوندی تاکنون ۵ بار از مجلس رای اعتماد گرفته که این جزو موارد بی‌سابقه است و نشان از عقلایت در بین نمایندگان خانه ملت دارد و هربار که ایشان به مجلس آمده‌اند توضیحات ایشان نمایندگان محترم را قانع کرده است.

وی افزود: هرچند که سوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما با توجه به وضعیتی که اکنون وجود دارد، به جای کشاندن و اعتماد دوباره به ایشان بهتر است این مساله با بحث و گفت و گو حل شده و کار به استیضاح مجدد در صحن مجلس نکشد.  

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه وزارت راه و شهرسازی طبعا کاستی‌هایی وجود دارد و هیچکس منکر این موضوع نیست اما به طور کلی مشی مدیریت آقای دکتر آخوندی مورد تایید است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی و سیاستگذار این وزارتخانه مشی و حرکتی که در پیش گرفته یک رویکرد عقلانی و مبتنی بر رویکردهای پیشرفته و نوین اجتماعی است و با این رویکرد کلی استیضاح‌های مکرر را منطقی ندانسته و به صلاح نمی دانم.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

نظر شما