شناسهٔ خبر: 59582 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

آخوندی در بین وزرای روحانی بهترین کارنامه را دارد/ پروژه‌های متوقف شده با نگاه ویژه تجدید حیات شد/ آخوندی بیش از ۶۰۰ رای موافق از مجلس گرفته است

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان با اشاره به این نکته که در بین وزرای روحانی آخوندی بهترین کارنانه را دارد گفت: من آخوندی را یک مدیر فعال و با دانش می‌دانم و اگر او را از وزارتخانه جدا کنیم ضربه بزرگی به کشور زده ایم.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات موثر ایشان اظهار داشت: بدون شک در کنار نکات مثبت وزرای دولت آقای روحانی نقاط ضعفی دارند و هیچ وزیری بدون اشکال نیست. با این حال در بین وزرای رئیس جمهور بهترین کارنامه را دارد و باید بیشترین نمره را به دکتر آخوندی داد. این نمره هم بابت جسارتی که ایشان در اجرای پروژه‌ها و انتخاب مدیران دارند که نمونه آن را در اصفهان شاهد هستیم که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: توجه و اتکای ویژه آقای آخوندی به بودجه‌های غیردولتی در اجرای پروژه‌ها باعث شد خیلی از آن‌ها که به خاطر وابستگی به منابع دولتی تعطیل شده بودند دوباره فعال و تجدید حیات شوند. در قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان و توسعه فرودگاه اصفهان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت که چه بسا به تحریم‌ها و بدعهدی های ترامپ در برجام برنمی خوردیم برخی اقدامات دیگر به تعویق نمی‌افتاد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدام مثبت وزیر راه و شهرسازی در زمینه نظام مهندسی و و برخورد با فساد گفت: من در چند برخوردی که با آقای آخوندی داشتم شاهد دیدگاه فوق‌العاده مثبت ایشان در این زمینه بودم. طبق نظر وزیر راه و شهرسازی ایشان معتقدند نظارت‌های روی ساختمان‌ها کیفیت بالایی ندارد و مکانیسمی برای مهندسان ناظر تعریف نشده است. به جز ایران در هیچ کجای دنیا این‌طور نیست که یک صنف صفر تا صد امور مربوط به خودش را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: نظام مهندسی در این چند سال درخصوص صدور پروانه نظارت بر ساختمان‌ها و اجرای پروژه‌های ساختمانی به هر طریقی که می‌توانست، فعالیت داشت در حالی که باید استانداردهای وزارت راه و شهرسازی را تایید و دنبال کند چرا که سیاستگذار واقعی در بحث مسکن این وزارتخانه است. به همین خاطر اقدامات دکتر آخوندی در بحث نظام مهندسی به عنوان مدافع حقوق عامه مردم بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی افزود: دکتر آخوندی وزیری است که طی ۵ بار رای اعتماد، بیشترین رای را از مجلس گرفته است که به نظرم بیش از ۶۰۰ رای بوده است. من به شدت موافق استیضاح وزرایی هستم که کارایی لازم را ندارند و هیچ وقت هم نباید بگوییم به صلاح مملکت نیست که استیضاح صورت بگیرد و حتی یک روز مانده به پایان عمر دولت باید این اقدام اگر لازم باشد، انجام بگیرد.

این نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نباید استیضاح و زمان آن را برای مدیران ناتوان زیر سوال ببریم اما در مورد مدیرانی مثل آقای دکتر آخوندی که یک وزیر توانمند است حتی سوال کردن از ایشان که دو، سه ساعت وقت وزارتخانه را باید بگذارد به برنامه‌های این وزارتخانه پرشتاب و فعال آسیب می‌زند. من آخوندی را یک مدیر فعال و با دانش می‌دانم و اگر او را از وزارتخانه جدا کنیم ضربه بزرگی به کشور زده ایم.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

نظر شما