شناسهٔ خبر: 34182 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

جزئیات پروژه‌های عمرانی افتتاحی در دهه مبارک فجر/ رونمایی از پروژه‌های بازآفرینی محله سیروس تهران با حضور جهانگیری و آخوندی/ مشارکت چین در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران

گزارش آخر هفته جزئیات پروژه‌های عمرانی افتتاحی در دهه مبارک فجر، خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان، رونمایی از پروژه‌های بازآفرینی محله سیروس تهران با حضور جهانگیری و آخوندی، اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده مریوان –سنندج و مشارکت چین در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری ورارت راه و شهرسازی، در هفته‌ای که گذشت در استان‌های مختلف برنامه‌های متعددی در حوزه راه وشهرسازی مورد پیگیری قرار گرفت یا به مرحله نهایی و بهره‌برداری رسید. شماری از اهم آن‌ها عبارت است از:

آذربایجان غربی

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از پیشرفت ۴۶ درصدی ساخت آزادراه ارومیه-تبریز و نیز افتتاح باند دوم بزرگراه‌های سلماس-صوفیان و خوی-ایواوغلی دردهه فجر امسال خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از افتتاح قطعات یک، دو و سه بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب و نیز باند دوم بزرگراه‌های سلماس-صوفیان و خوی-ایواوغلی در دهه فجر خبر داد.

همدان

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان از آزادسازی یک کیلومتر از محور جوکار – تویسرکان خبرداد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح بخشی از پروژه‌های بزرگراهی این استان به طول بیش از ۴۶ کیلومتر در دهه فجر خبر داد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ۷ پروژه ملی را با عنایت به عدم اعتبار کافی و تخصیص در پروژه با استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران فعال ساخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های استانی در دست بهسازی و تکمیل این اداره کل ۲۴۶ کیلومتر است گفت: این پروژه‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر، ۲۷ پروژه راهداری زنجان با اعتباری بالغ بر ۳۹۳ میلیارد ریال به به بهره‌برداری می‌رسد.

جنوب کرمان

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان گفت:۴۲طرح عمرانی و راهسازی دهه فجر جاری در این منطقه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳طرح دیگر نیز آغاز می شود.

آذربایجان شرقی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۱۵ شرکت حمل و نقل مسافری در استان خبر داد و اجرای طرح شبکه سیر را گامی در راه توانمندتر شدن ظرفیت‌های حمل و نقل و تنوع فعالیت سرمایه‌گذاران این بخش در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

قزوین

احیای محله بلاغی قزوین با محوریت خیابان شهید انصاری شرقی در دستور کار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی، امید است با استفاده از ظرفیت بانوان و نگاه متفاوت آن‌ها به مسائل بتوانیم راهکارهای مناسبی جهت دستیابی به ایجاد توسعه متوازن به ویژه افزایش کیفیت در ارائه خدمات راه و شهرسازی بیابیم.

کردستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان از افتتاح ۱۵ کیلومتر از باند دوم بزرگراه سنندج-دیواندره به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور(شماره ۱۰) خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور مریوان-سنندج خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۱۷۲ واحد مسکن مهر در شهرهای سنندج، کامیاران و بانه و سه شهر دیگر به صورت تعاونی، سه جانبه و خودمالک به بهره برداری خواهند رسید.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در بازدید از پروژه‌های عمران و بهسازی شهری اراک، استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی در بازآفرینی پایدار شهری را ضروری دانست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح ۹ کیلومتر از باند دوم بزرگراه خمین-الیگودرز و همچنین ۱۵ کیلومتر از بزرگراه ساوه-بوئین زهرا طی دهه فجر خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از برگزاری دوره‌های آموزش مجازی با اولویت در ۴ استان با امتیاز ارتقا و تمدید پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای برای مهندسان در چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان خبر داد.

گیلان

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از افتتاح بیمارستان رضوانشهر و آستارا و ساختمان اداری اداره استاندارد رودبار در دهه مبارکه فجر امسال خبر داد.

سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی برخی از جاده‌های آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان به دلیل سیل در طول روزهای گذشته، از برآورد خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی به جاده‌ها در پی حوادث اخیر خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح ۸۸ کیلومتر باند دوم بزرگراه و ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در دهه فجر خبر داد و اعلام کرد دهه فجر ۸۰۰واحد مسکن مهر استان افتتاح می‌شود و با بهره‌برداری از سایر واحدهای مسکن مهر باقی مانده پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال پروژه مسکن مهر استان بسته شود.

هرمزگان

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز اجرای شبکه فاضلاب شهرک الهیه جنوبی توسط پیمانکار بهره‌بردار خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: به دلیل حجم ترافیک بالای محور شیراز – سپیدان که قطب گردشگری طبیعی فارس و جنوب کشور در تمام فصول است تبدیل این محور از بزرگراه به آزادراه در دست بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: همزمان با ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، ۱۹ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۵۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

چهارمحال و بختیاری 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری از امدادرسانی به ۲۷۸ خودروی گرفتار کولاک و اسکان ۳۰۲ مسافر در راهدارخانه‌های استان در کولاک اخیر خبر داد.

تهران

مراسم رونمايی و بازدید از پروژه‌های بازآفرینی محله سیروس منطقه ۱۲ شهر تهران امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، چهار پروژه توسط این اداره کل به بهره‌برداری می‌رسد، این در حالیست که وی از اعطای تخفیف در خدمات کارت هوشمند رانندگان طی دهه فجر امسال خبر داد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر ۶۷۲ واحد مسکن مهر در بجنورد افتتاح می‌شود.

سمنان

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه در۲۴ ساعت گذشته به ۸۵ خودروی گرفتار کولاک و برف دراستان امدادرسانی شده از برف‌روبی درمجموع ۵۳۳ کیلومتر راه روستایی و ۷۷۳۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی درعملیات راهداری زمستانی سال جاری خبر داد.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری ۴۹ پروژه و کلنگ زنی ۲۸ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتبار ۹۲۸ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مقامات ارشد، در استان خبر داد.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از افتتاح طرح‌های بزرگراهی راه اصلی و روستایی همچنین سه پل و ۶ پروژه ساختمانی با اعتبار کلی ۶۸ میلیارد تومان طی دهه فجر خبر داد.

ایرانشهر

عملیات اجرایی هفت پروژه راه روستایی ازجمله احداث راه چانف-مهنت-كهيری به پایان رسیده و طی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

اصفهان

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پروژه‌هایی چون ۶۶ کیلومتر پروژه راهسازی، ۵۴۳۷ واحد مسکن مهر، ۱۶۴۵ مترمربع عملیات عمران وبهسازی شهری، تونل خوانسار و تملک کارخانه ریسباف در مجموع با صرف هزینه بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان در استان اصفهان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداثی در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین شروع شده است.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۲۱۵ کیلومتر راه درقالب ۳۰ پروژه و و اعتباری بالغ بر۱۵۷ میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

نظر شما