شناسهٔ خبر: 60056 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

ممنوعیت فعالیت عمرانی در مسیر زائران اربعین/ خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی سیل به راه‌های مازندران

گزارش آخر هفته در هفته‌ای که گذشت اقدامات عملیاتی تاثیرگذار در حوزه ریل و دریا و همچنین برنامه‌های استان‌های کشور برای سرویس دهی مناسب به زائران اربعین حسینی از اهم اخبار به شمار می‌آید. در این بین بحث افزایش ترانزیت کالا در بنادر کشور و همچنین راه افتادن مسیرهای جدید جهت انتقال بار از جاده به ریل از برجسته‌ترین اخبار به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر اخبار مهم حوزه حمل و نقل در استان های کشور حکایت از آن دارد که واگن‌های ایرانی روی ریل‌های ترکمنستان، ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های جاده‌ای در مسیر زائران اربعین،خسارت ۲هزار میلیارد ریالی سیل به راه‌های ارتباطی غرب مازندران،بارگیری نهاده‌های دامی از بندر امام به اردبیل،افزایش ۳۰ درصدی ورودی ترانزیت كالا در هرمزگان،کاهش ۱۵ کیلومتری فاصله شهر جدید بینالود با مشهد، ۱۷۰ برابر شدن ترانزیت غیر نفتی در بنادر قشم، ارتباط ۲ کریدور مهم از طریق محور گرمسار – فیروزكوه،افتتاح پروژه توسعه فضای ایستگاه راه‌آهن تبریز،جابه‌جایی ۱۳ میلیون فرآورده نفتی در بندر خلیج فارس،حمل ریلی هزارتن میلگرد از فولاد بافق به تبریز، آماده باش سراسری در کشور برای خدمت رسانی به زائرین اربعین، بندر خرمشهر احیاگر موضوع گردشگری دریایی مهمترین اخبار در این حوزه به شمار می آیند.

لرستان

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از آمادگی ناوگان لرستان با همه ظرفیت‌های موجود برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد. مصطفی ملکی صادقی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام این خبر افزود: ناوگان اتوبوسرانی استان لرستان همانند سال‌های گذشته از تمام ظرفیت برای خدمت‌رسانی به زائران همایش  عظیم اربعین حسینی بهره می‌گیرد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ممنوعیت فعالیت هرگونه کارگاه جاده‌ای در مسیر زائران اربعین خبر داد. عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه اینکه استان لرستان از استان‌های معین طرح اربعین حسینی است براساس شیوه‌نامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به منظور ارتقاء ایمنی سفر در طول این ایام فعالیت هرگونه کارگاه جاده‌ای در محورهای مواصلاتی لرستان در مسیر زائران اربعین ممنوع است.

بوشهر

جمالی نژاد، معاون عمرانی وزارت کشور به همراه هیاتی ، از تاسیسات و تجهیزات بندر بوشهر بازدید کرد. سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در ابتدای این بازدید، ضمن خیر مقدم به مقامات بازدیدکننده به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این اداره کل پرداخت.

خراسان رضوی

شرایط فنی سیر واگن‌های ایران در راه‌آهن‌های آسیای میانه با آماده‌سازی ۱۵۰ دستگاه بوژی کامل عریض فراهم شد .مدیرکل راه‌آهن خراسان بابیان این مطلب گفت: طی جلسه کمیسیون مرزی راه‌آهن ایران و ترکمنستان، موافقت شد واگن‌های قابل سیر ایران در شبکه ریلی راه‌آهن ترکمنستان برای کمک به حمل‌ونقل بین‌المللی به‌ویژه در بخش ترانزیت و صادرات سیر کند و مقرر شد هر دو کشور نسبت به تأمین بوژی‌های عریض موردنیاز جهت سیر ۳۰۰ دستگاه واگن لبه‌بلند راه‌آهن ایران در شبکه ریلی کشور ترکمنستان اقدام کنند.

همچنین فرماندار مشهد در بازدید از شهر جدید بینالود گفت: توسعه شهر جدید بینالود و ایجاد زمینه زندگی مطلوب برای شهروندان این شهر جدید بخشی از مشکلات کلان شهر مشهد را کاهش می دهد. احمد موهبتی افزود: یکی از مسئلی که به پیشرفت شهر جدید بینالود کمک میکند ، تسهیل دسترسی مردم به این شهر است که باید با برنامه ریزی صحیح سفری ارزان ، ایمن و سریع را برای شهروندان و متقاضیان به سکونت در این شهر فراهم آوریم. وی تصریح کرد:در جلسه‌ای که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد زمینه کاهش فاصله زمانی شهر جدید بینالود به مشهد را از طریق اتوبان حرم تا حرم فراهم آورند که در این صورت در این مسیر ۱۵کیلومتر کاهش فاصله خواهیم داشت.

گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان گیلان با حضور در مناطق سیل‌زده از نزدیک در جریان  خسارات وارده به راه‌ها و ابنیه فنی استان قرار گرفت .عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده  ،از تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع خسارات وارده به راه‌ها و ابنیه فنی استان پس از برآورد دقیق کارشناسی خبر داد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هیئت همراه در جریان این سفر از راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان رودسر و نیز  از پل کیازنیک شهرستان املش که در اثر وقوع سیلاب تخریب‌شده بود بازدید کردند.

هرمزگان

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان از اقدامات و تلاش‌های مجدّانه مسئولان ستادی و استانی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تدوین بسته حمایتی از شرکت ها، ارائه‌ساز وکارهای موثر پیرامون تسهیل حمل کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی و اطلاع رسانی مستمر در رسانه ها قدردانی کرد. ایرج حیدری در چهل و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی و با حضور شرکت‌های بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جلسات رفع موانع تولید، مرتفع ساختن مشکلات مردم استان است که بخش مهمی از آن به پیگیری مشکلات جامعه کارگری، اشتغال و تولید استان بر می گردد.

همچنین مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با ۳۰درصد افزایش قرار گیرد. داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با ۳۰ درصد افزایش قرار گیرد. مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بندرشهید رجایی  با کسب ۳۰ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

در ادامه رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت غیر نفتی و ترابری ۶.۴میلیون نفر سفر طی نیمه نخست سالجاری در بنادر این جزیره خبر داد. علی اشتری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر جزیره قشم در شش ماهه اول سال ۹۷ اظهار داشت: طی این مدت ۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۴۳۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، سه میلیون و ۳۲ هزار تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۵۶ هزار تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

همچنین داریوش باقر جوان در نشستی که جهت گرامیداشت هفته ناجا و حافظان امنیت برگزار شد حفظ امنیت جاده‌ها را در دستان راهداران و نیروی انتظامی عنوان کرد. داریوش باقرجوان به‌اتفاق هیئت همراه نشستی جهت گرامیداشت هفته ناجا و حافظان امنیت برگزار کردند. در این نشست سردار ملکی عنوان کرد: بهترین استان از نظر امنیت جاده‌ها استان هرمزگان می‌باشدکه این امر بیانگر تعامل و همدلی نیروی انتظامی با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محقق شده است که با پیش‌برد استان موجب ثبت کارنامه خوبی در بین استان‌های کشور شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح کارنامه شش ماهه بندر خلیج فارس، از رشد ۶۰ درصدی سوخت رسانی به کشتی ها (بانكرينگ) و کاهش ۵۰ درصدی واردات نفتی در این بندر خبر داد. "اله مراد عفیفی پور" با بیان اینکه بندر خليج فارس زیرمجموعه ای از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با رویکرد عمده عملیات نفتی محسوب می شود، اظهار داشت: از ابتداي سال ۹۷ تا آغاز مهرماه جاری، بیش از ۱۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۳۵۳ تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در حيطه نظارتي بندر خليج فارس تخلیه و بارگیری شدوی افزود: ۱۳میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۵۱ تن مربوط به فرآورده‌هاي نفتي و ۵۵۴ هزار تن نیز به مواد معدني صادراتي اختصاص دارد.

در ادامه میرداد میردادی گفت : جلسه اتاق فکر با هدف بهبود وضعیت راهداری ، بررسی راهها و رفع نقاط حادثه خیز با مشارکت فعالانه همکاران در تبیین و پشتیبانی فکری در حوزه معاون راهداری تشکیل شد. میرداد میردادی گفت: جلسه اتاق فکر با هدف بهبود وضعیت راهداری، بررسی راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز با مشارکت فعالانه همکاران در تبیین و پشتیبانی فکری در حوزه معاون راهداری تشکیل شد . معاون راهداری در این جلسه گفت: حوزه راهداری در انجام امورات جاده‌ای جهت ایمنی راه‌ها باید یک قدم جلوتر باشد تا بتوانیم وضعیت بهتری برای محورها در استان ایجاد کنیم.

خوزستان

عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير و رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور در بازديد از پايانه‌های مرزی شلمچه و چذابه از نزديك در جريان خدمات‌دهی به زائرین قرار گرفتند. در راستای ارتقاء خدمت رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اربعین حسینی از وضعیت عملیات عمرانی و زیرساختی راه‌ها و بهسازی و نگهداری جاده‌های منتهی به مرز از پایانه‌های مرزی، عبدالهاشم حسن نیا از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و روند وضعیت مسیرهای خروج زائرین اربعین حسینی بازدید كردند و ازنزدیك در جریان خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف در این پایانه‌ها و امكانات رفاهی موجود جهت تردد زائرین قرار گرفتند.

همچنین مشکلات سوخت رسانی به صاحبان شناورها با حضور مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی آبادان و مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر بررسی شد. جلسه مشترک مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر و مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه آبادان با حضور صاحبان شناورهای فعال در بندر خرمشهر با موضوع رفع موانع و مشکلات سوخت رسانی به شناورها برگزار شد. در این جلسه صاحبان شناورها مشکلات و معضلات خود را در خصوص تامین سوخت مورد نیاز خود را مطرح کردند. در ادامه این جلسه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از مدیر عامل پخش فراورده های نفتی منطقه ابادان خواست از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و تامین سوخت مورد نیاز صاحبان شناورها استفاده کند.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام اینکه بندر خرمشهر جزو اولین بندر در زمینه احیای موضوع گردشگری بوده است گفت: ظرفیت‌های گردشگری منطقه باید به شکل بهتری در سطح شهرستان اطلاع‌رسانی عمومی شود. محمد محسنی در جلسه کمیته گردشگری این اداره کل با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مورد غفلت واقع شده در منطقه خوزستان به ویژه خرمشهر، بحث گردشگری است که در این خصوص تلاش‌های زیادی شد تا زمینه نهادینه شدن و توجه بیشتر به این صنعت در منطقه فراهم شود.

مازندران

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: براساس برآورده كارشناسان در پی جاری شدن سیل و ایجاد خسارات جدی به راه‌های ارتباطی غرب این استان ، بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به جسم راه و ابنیه فنی وارد شده استعبداله بهادری ضمن بیان این مطلب عنوان نمود: پس از وقوع سیل در غرب استان بلافاصله همکاران پرتلاش اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دیگر دستگاه‌های امدادی با بسیج همه نیروها و به‌کارگیری همه امكانات در منطقه مستقر شدند و اقدامات به موقعی درخصوص بازگشایی راه‌ها و كمك به آسیب دیدگان انجام دادند.

ایلام

محورهای ارتباطی منتهی به مرز بین المللی مهران برای حضور میلیونی زائرین اربعین حسینی (ع) آماده می‌شود. مدیركل راه وشهرسازی استان ضمن بازدید از آخرین مراحل آماده سازی محورهای ارتباطی منتهی به مرز بین المللی مهران گفت: به یاری خداوند متعال همان‌گونه كه وعده داده بودیم آن میزان از قطعات سه گانه احداث بزرگراه ایلام به مهران در مراحل پایانی قرار گرفتن زیر بار ترافیك هستند.

همچنین رحمانی فضلی وزیركشور وهیأت همراه از محور ارتباطی ایلام- مهران (محور اربعین) و پروژه های راهسازی این مسیر بازدید كردند. مدیركل راه وشهرسازی استان و جمعی از مدیران و مسئولان كشور و استان حضور داشتند،  آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی بزررگراه ایلام- مهران بررسی شد و اقدامات باقی مانده تشریح شد. مدیركل راه وشهرسازی استان در این بازدید گفت: از ورودی شهر ایلام(پل ارغوان) تا خروجی شهر مهران (پل زائر) ۱۰۲كیلومتر می‌باشد كه تا كنون ۸۲كیلومتر از این مسیر به صورت چهار بانده (بزرگراه) زیر بار ترافیك قرار گرفته است و ۲۰كیلومتر دیگر نیز به صورت سه خطه و دو خطه می‌باشد كه اصلاحات و ایمنی لازم در این قسمت نیز صورت گرفته و عملیات چهار بانده شدن این ۲۰كیلومتر باقیمانده نیز در دست اجرا است كه احداث تونل و پلهای بزرگ و ۸كیلومتر باند برگشت منطقه كنجانچم در این قسمت قرار داشته كه نیاز به زمان بیشتری دارد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:نهاده‌های دامی و کود شیمیایی از بندر امام به مقصد اردبیل درحال بارگیری است. علی رحمتی در جلسه شرکت‌های حمل و نقل استان گفت:با بیان اینکه ۶۰دستگاه ناوگان جهت حمل این نهاده‌ها فردا ۲۲ مهرماه عازم بندر امام خواهد شد افزود: برای این ناوگان لاستیک نیز تامین شده و در اختیار رانندگان سخت کوش قرار می‌گیرد. رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل فعالیت ۱۱هزار و ۳۶۵ نفر راننده با بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در ناوگان باری را یادآور شد و گفت:در شش ماهه امسال برای ۲ هزارو ۲۸۵راننده کارت هوشمند صادر شده است.

همچنین مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از ثبت بیش از۵۶ میلیون و۲۶۴ هزارتردد در۶ماهه امسال درمحورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد. علی رحمتی دربازدید از محورهای مواصلاتی استان گفت:در ۶ماهه نخست امسال بیش از ۵۶میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط ۶۴دستگاه تردد شمار به ثبت رسیده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از ۴۹میلیون تردد بود حدود ۱۳.۶درصد افزایش را نشان می‌دهد. دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان محورهای اردبیل آستارا اردبیل و نمین را با ثبت بیش از ۳میلیون تردد جزوه پرترددترین محورهای استان در سال ۹۷برشمرد وافزود:ماه‌های مرداد وشهریور پرترددترین ماه در ۶ماهه امسال بودند.

همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از روکش ۱۳۳کیلومتر از آسفالت سطح راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد. حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار داشت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل،داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می‌کند مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از مدیران فنی شرکت ها خواست در ایام اربعین با جدیت و دقت نکات ایمنی ناوگان را قبل از سفرکنترل کنند. مصطفی پناهنده مهمترین اولویت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اعزام زائران کربلای معلی را افزایش ایمنی در سفر عنوان و خاطرنشان کرد:در بحث کنترل‌های فنی و ایمنی ناوگان، مدیران فنی شرکت‌های مسافربری ملزم شده‌اند ناوگان خود را پیش از سفر مورد معاینه فنی قرار دهند و از صحت عملکرد ناوگان اطمینان حاصل کنند.

سمنان

وزیر راه وشهرسازی در سفر یكروزه به شهرستان گرمسار از پروژه‌های مهم راهی این منطقه شامل آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار و قطعه بعدی آن از گرمسار تا سمنان بازدید كرد. عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در سفر یكروزه خود به شهرستان گرمسار در بازدید از پروژه‌های مهم راهی این منطقه گفت: امروز دو پروژه بسیار مهم شامل آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار و قطعه بعدی آن از گرمسار تا سمنان بازدید كردیم كه ۷۶ كیلومتر پیشرفت فیزیكی داشته است كه برای این پروژه ركورد خوبی به شمار می‌آید.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت : در شش ماهه اول سالجاری ۲۵۰ مورد شکایت در سامانه ثبت شکایات این اداره کل ثبت و بررسی شده است .غلامرضا طحان ضمن اشاره به مشکلات اخیر پیش آمده در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و ابلاغ سیاست‌ها و تاکیدات ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر حفظ حقوق صنفی شاغلین حمل و نقل جاده‌ای اضافه نمود: این اداره کل با جدیت بیش از پیش با استفاده از تمام قوا و ظرفیت‌ها برای رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخگویی مناسب و سریع شکایات تلاش می‌نماید.

گلستان

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از پیشرفت۸۰ درصدی فاز یک سه‌راهی(تقاطع) یساقی در بزرگراه گرگان- کردکوی خبرداد و گفت که ظرف یک‌ماه آینده بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به اهمیت موضوع اعزام زائران عتبات عالیات از مبداء استان به پایانه مرزی مهران، نرخ جابجایی آنان را اعلام کرد. مهدی میقانی در حاشیه جلسه‌ای که برای بحث و تبادل نظر و برنامه ریزی و نرخ‌گذاری اعزام زائران اربعین به کربلای معلی برگزار شد، گفت: اعزام زائران از مبداء گرگان با اتوبوس ۴۵۷مبلغ یک میلیون ریال، اتوبوس SE یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، اتوبوس اسکانیا و ولوو یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و اتوبوس VIP مبلغ ۲ میلیون ریال می‌باشد.

آذربایجان شرقی

پروژه توسعه فضای سالن ایستگاه راه‌آهن تبریز با حضور قائم مقام راه آهن و استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد. در این مراسم همچنین شهردار تبریز، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن حضور داشتند. همچنین در این مراسم سالن اجتماعات یکصد نفره تبریز که با اعتبار ۷ میلیارد ریال افتتاح شد. این سالن زمینه برگزاری مراسم و همایش های ملی و مذهبی را در این اداره کل فراهم می‌کند.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی پیشرفت فیزیکی بزرگراه تبریز- اهر را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی ما در استان آذربایجان شرقی است و تکمیل شدن آن علاوه بر ایمنی بیشتر مسیر، موجب رونق صنعت گردشگری در منطقه می‌شود. خیراله خادمی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان آذربایجان شرقی در خصوص بزرگراه اهر- تبریز گفت: با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و وجود شهرها و روستاهای پرجمعیت، مناطق ویژه گردشگری و اهمیت این بزرگراه در طرح آتی بزرگراه تبریز- اهر- پارس‌آباد در  اتصال به مرز کشور جمهوری آذربایجان، این بزرگراه یکی از اولویت‌های اصلی ما در این استان محسوب می‌شود. وی این بزرگراه را بخشی از راه ارتباطی استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی دانست و افزود:‌ این مسیر یکی از پرترددترین محورهای موجود در استان است و تکمیل شدن این بزرگراه گام مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی سفر به همراه خواهد داشت.

زنجان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت :درنیمه نخست سالجاری،۱۰۹ هزارو۶۰۰ تن آسفالت به منظورروکش محورهای استان استفاده شده است. جواد یوسفی با اعلام این خبر افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها،اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح راه‌های شریانی و روستایی استان اجرایی شده است. معاون راهداری استان زنجان با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه ترمیم و لکه‌گیری روکش آسفالت های محورهای ارتباطی استان  توسط این اداره کل انجام شده است، تصریح کرد:بیش از ۱۶۶هزار مترمربع از روکش آسفالت راه‌های استان در این مدت لکه گیری شده است وبه این  منظور۲۰هزارو۸۰۰تن آسفالت مورد استفاده قرارگرفته است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون ۲ هزارو۵۴۶ حلقه لاستیک بین ناوگان حمل ونقل جاده ای استان توزیع شده است . مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون ۲ هزارو۵۴۶ حلقه لاستیک بین ناوگان حمل ونقل جاده‌ای استان توزیع شده است. عبدالحسین علی اکبری در بازدید از پایانه بارصبای زنجان گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت و تشکل‌های صنفی رانندگان و عاملان فروش نسبت به توزیع لاستیک بین رانندگان اقدام کرده است و بر اساس ثبت نام رانندگان وسایل نقلیه حمل کالا درخواست لاستیک را مورد بررسی قرار داده و حواله لاستیک را صادرمی‌کند .

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، به تشریح پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در شش سال اخیر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت. فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در زمینه اقدامات این اداره کل در ۶ سال گذشته در حوزه حمل‌‌ونقل استان اظهار کرد: در استان فارس ۱۷ هزار کیلومتر راه آسفالته مورد بهره‌برداری داریم که قبل از انقلاب در مجموع کمتر از هزار و ۵۰ کیلومتر راه آسفالته در استان داشتیم که تنها راه اصلی بودند. وی افزود: از این ۱۷ هزار کیلومتر محور مواصلاتی در استان فارس، ۱۱هزار کیلومتر راه روستایی است که در گذشته راه روستایی آسفالته در استان وجود نداشت و مابقی این ۱۷ هزار کیلومتر شامل بزرگراه و آزادراه و راه اصلی است. همچنین هزار و ۹۴۵ کیلومتر راه نیز در استان در دست ساخت قرار دارد. 

اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت‌های ناوگان اتوبوسرانی برای زائران پیاده روی اربعین، گفت: ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در نظر گرفته شده است. مهدی خضری با اشاره به آغاز سفرهای اربعین حسینی اظهار كرد: اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به عنوان رئیس كمیته سوخت و حمل ونقل مسئولیت ساماندهی ناوگان برا انتقال زوار را برعهده دارد.

همچنین معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آماده باش ۸۰ اكیپ راهداری در سراسر محورهای مواصلاتی استان اصفهان برای خدمت رسانی به زائرین خبر داد. فرزاد دادخواه با اشاره به پیش رو بودن سفرهای اربعین حسینی و افزایش تردد در محورهای مورد نظر اظهار كرد: برای تامین امنیت و ایمنی جاده های استان اصفهان بیش از ۴۰۰ راهدار آماده خدمت رسانی به زوار كربلا هستند. وی با بیان اینكه در ماه های اخیر نقاط پرتصادف در مسیرهای تردد زائرین شناسایی شده است، گفت: برای به حداقل رساندن حوادث در این محورها نسبت به آشكارسازی نقاط پرتصادف با اجرای عملیات خط كشی و نصب تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی و شیار لرزاننده جهت آرام سازی ترافیك در محورهای مورد نظر اقدام شده است.

یزد

مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: اولین محموله میلگرد فولاد بافق توسط ۱۸ واگن از ایستگاه راه‌آهن مبارکه بارگیری و در مقصد تبریز تخلیه شد. سید مصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد با اعلام این خبر و تاکید بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری جاده ها این محموله به وزن یک هزار تن از ایستگاه مبارکه به وسیله ۱۸ واگن بارگیری و جهت صادرات به ترکیه، در تبریز تخلیه شد.

نظر شما