شناسهٔ خبر: 54892 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

بازدید از کاروان‌سرای سعدالسلطنه و مجموعه تاریخی سردار قزوین/ تاکید بر تغيير رويكرد كيفيت ساخت و ساز از مسكن مهر به باغ ويلا/ اختتامیه مسکن مهر آذربایجان‌غربی در دهه فجر امسال

گزارش آخر هفته دیدار استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با وزیر راه و شهرسازی، بازدید از کاروان‌سرای سعدالسلطنه و مجموعه تاریخی سردار قزوین، تاکید بر تغيير رويكرد كيفيت ساخت و ساز از مسكن مهر به باغ ويلا و اختتامیه مسکن مهر آذربایجان‌غربی در دهه فجر امسال از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

مازندران

استاندار مازندران به‌اتفاق معاون امورعمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی دیدار و در خصوص پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و پروژه‌های حمل‌ونقلی بحث و تبادل‌نظر کرده و برای تأمین اعتبار لازم جهت تسریع در پروژه‌ها تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

اسلامی استاندار مازندران در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در استان مازندران عنوان کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راه‌های این استان اقدامات در خور توجه ای در زمینه تعریض و چهار خطه شدن محورهای اصلی و شریانی استان در دست اجراست که لازم است با تخصیص اعتبارات لازم و بهنگام شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها و به‌تبع روانی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات در راه‌های ارتباطی استان باشیم.

قم

حسین صالحی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" تمامی اطلاعات طرح‌های مصوب و قابل استناد شهریِ استان قم بدون محدودیت و تبعیض در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

محمد عباسی فرد، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در خصوص دستور کار ارسالی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در مورد مطالعات تدقیق نقشه گسل‌ها و تعیین حرائم آن‌ها، مدیریت یکپارچه و هماهنگ بین دستگاهی بر مبنای شرح خدمات ضروری است.

مجتبی صفری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۴۰۰ فقره سند تک‌برگ به نام دولت در استان قم اخذ شده است.

تهران

محمد عبدالملکی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران با اشاره به اختصاص ۹ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال در برنامه ششم توسعه کشور برای اهداف بازآفرینی شهری در استان تهران، عمده فعالیت‌های اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران در سال گذشته در حوزه بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی را تشریح کرد.

علیرضا فلاحی، مدیرگروه سوانح و بازسازی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با تشریح عواملی که برای ایجاد شهر تاب‌آور باید مد نظر قرار گیرد، درباره وضعیت تاب‌آوری تهران گفت: در تهران کارهایی از سوی شهرداری انجام می‌شود که هم امیدوار کننده است و هم ناامید کننده.

آذربایجان‌غربی

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحویل بیش از ۴۱ هزار واحد به متقاضیان، از اختتامیه مسکن مهر استان در دهه فجر امسال خبر داد.

جلال تقی‌دخت گفت: پروژه‌های مسکن مهر در استان آذربایجان غربی شامل واحدهای مسکونی ۹۹ ساله (تعاونی ساز) و واحدهای خودمالک و گروهی بدون مشکل و دارای متقاضی ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد بوده که در مجموع بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌‌اند.

هرمزگان

از پنج قطعه اراضی ملی و دولتی به متراژ تقریبی۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع و به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رفع تصرف شد.

غلامحسین شیری با اعلام این خبر اظهار داشت: اراضی ذکر شده که در سالهای گذشته تصرف شده بود، توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان هرمزگان شناسایی و با هماهنگی های قبلی و انجام مقدمات برخورد بسیار جدی انجام و از چنگ متصرفین خارج شد.

غلامحسین شیری مدير کل راه و شهرسازی استان هرمزگان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان اظهار داشت: پارسيان از شهرهاي مهم استان هرمزگان است و با توجه به گذشت مدت زمان زيادي از تصويب طرح جامع این شهر، نيازمند تهيه طرح تفصيلي بود كه طرح مذکور در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج بررسی و به زودی اجرایی خواهد شد.

خراسان رضوی

معاون حفاظت و اموراراضی اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی از رفع تصرف بیش از ۳ هزار هکتار زمین در این استان خبر داد.

خراسان شمالی

روزبه دادجو، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به قانون انتشار و حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات کلیه صورت‌جلسات کمیسیون‌های ماده ۵ شهرهای استان در وب‌سایت این اداره کل قرار گرفت.

قزوین

هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه جمعی از مدیران این شرکت و همچنین جمعی از مدیران استان قزوین از کاروان‌سرای سعدالسلطنه و مجموعه تاریخی سردار واقع در این استان بازدید کرد.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سال جاری برای ساماندهی حاشیه شهرها و بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی ۱۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است

رافع ناصری فر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بافت تاریخی قزوین با ۵۲۰ هکتار حدود دو درصد سهم استان از کشور است.

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تفویض اختیار صدور مجوز احداث گلخانه و تاسیسات جنبی آن به مدیریت امور اراضی استان با ضرورت رعایت شرایط مشخص خبر داد.

همدان

فرهاد فرزانه، مدیرکل راه و شهرسازی همدان از شناسایی یکصد قطعه زمین در شهر همدان و ۴۰ قطعه زمین مناسب اجرای طرح بازآفرینی در دیگر شهرهای استان خبر داد.

زنجان

جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی استان زنجان به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان و با حضور دیگر مسئولین مرتبط با نظام‌مهندسی در اجرای ماده ۶۲ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تشکیل شد.

علی علیمردانی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان از تشکیل اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی استان خبر داد.

کردستان

زانا کهنه پوشی، رئیس اداره راه و شهرسازی مریوان از رفع تصرف از اراضی ملی در داخل شهر مریوان از دست افراد سودجو خبر داد.

خسرو ویسی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در بحث عرضه و تقاضا نیز مسکن حوزه‌ای است که دولت نباید به طور مستقیم به آن ورود پیدا کند بلکه باید با سیاست‌گذاری‌های مشخصی در این زمینه اقدام کند.

آذربایجان شرقی

عباس مصطفوی مدیر عامل شهر جدید سهند تعامل سازنده با مدیران ارشد استان آذربایجان شرقی در حوزه اجتماعی را یكی از اولویت‌های اصلی این شهر جدید دانست و افزود: در حال حاضر تغییر در برخی رویكردهای شهرجدید سهند مانند بلندمرتبه سازی و تغییر كیفیت ساخت و ساز از مسكن مهر به باغ ویلا در دستور كار ما قرار گرفته و مورد پیگیری خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی از برگزاری کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ در حوزه عمران و بهسازی خبر داد.

لارستان

محمدرضا باقری فرد، مدیر کل راه وشهرسازی لارستان گفت: بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از متصرفان بازپس گرفته شد.

جنوب کرمان

جلسه ستاد و باز آفرینی شهری با حضور اعضا در محل سالن ایثارگران فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد.

نظر شما