شناسهٔ خبر: 59842 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اقدام ضدفساد آخوندی موجب اشتغال و دمیدن روحیه امید در جوانان می‌شود/ جلوگیری از اشاعه بی‌عدالتی در راستای آرمان‌های انقلاب است

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام آقای آخوندی در سازمان نظام مهندسی جدا از جلوگیری از تخلفات و فساد موجب دمیدن روحیه امید در جوانان و ایجاد اشتغال می‌شود تا توانایی‌های این قشر بهتر دیده شود.

ابوالفضل حسن بیگی، نائب رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف توسط وزارت راه و شهرسازی به ويژه اقدام اخیر عباس آخوندی در بحث مبارزه با فساد در نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته شعارهای زیبایی در کشور مطرح می‌شود اما در عمل شاهد هستیم عده معدودی در رابطه با این شعارها تلاش می‌کنند که تامین منافع به صورت شخصی، گروهی و حزبی داشته باشند.

وي افزود: در حوزه نظام مهندسي در سال‌های گذشته شاهد بودیم همواره محدودیت‌هایی را به وجود آوردند و این محدودیت‌ها تجمیع و اختیارات در یک سازمان به نام سازمان نظام مهندسی محدود شد.

حسن بیگی ادامه داد: در این زمینه همواره شاهد بوده‌ایم این اختیارات نزد عده معدودی است و مدام از طرف دانشگاه‌ها شاهد شکایت‌هایی هستیم که دانشجویان و افرادی که وارد بازار کار می‌شوند از ناحیه نظام مهندسی مورد هجمه قرار گرفته یا در گزینش‌ها تلاش می‌شود که این امکان در اختیار همان افراد معدود باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: این مساله شکایت‌های زیادی را به همراه داشت به خصوص از سوی دانشجویانی که اخیرا فارغ التحصیل شده‌اند چرا که وقتی وارد بازار کار می شوند با این محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها مواجه می‌شوند. طی سه سال گذشته از طریق دانشجویان موارد زیادی شکایت دریافت کردیم و این شکایت‌ها به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد و آقای وزیر سوالات نمایندگان در این مورد را مرتفع کرد.

حسن‌بیگی افزود: آخوندی در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی گزارش‌هایی دادند و اکثر نمایندگان از اقدامات ايشان قانع شدند. سازمان نظام مهندسی مسیر خودش را گم کرده است و این محدودسازی صورت گرفته از سوی سازمان بسیار خطرناک است. نمایندگان از آقای وزیر خواستند قوانین و مقررات را تغییر و این محیط را برای کمتر شدن تخلفات تغییر دهند تا به این نحو با اختیارات به دیگر سازمان‌ها منتقل شود و مراقبت بیشتر و نظارت‌ها بالاتر رود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این نحو بازار برای قشر جوان و دانشمندی که پشت سد این افراد مانده‌اند باز شده و همچنين تخلفات بسیار زیادی که در مجموعه سازمان نظام مهندسی صورت می‌گرفت از بین برود. از همه دلخراش‌تر اين كه شاهد هستیم  مردم از عملكرد سازمان نظام مهندسی ناراضي و با سختی‌هایی زيادي مواجه هستند. دلیل آن هم این بود که عده‌ای معدود دفتر دارند و پول می‌گیرند اما نظارت‌های آن‌ها در حد صفر است.

نائب رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید ویژه بر اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه سازمان نظام مهندسی که منجر به افزایش امید و ایجاد اشتغال در بین جوانان خواهد شد، گفت: اقدام آقای آخوندی در سازمان نظام مهندسی جدا از جلوگیری از تخلفات و فساد موجب دمیدن روحیه امید در جوانان و ایجاد اشتغال می‌شود. این اقدامی است که فرصت لازم را در اختیار نیروهای جوان و دانشمند به خصوص در یک کشور زلزله‌خیز قرار می‌دهد تا بهتر دیده شوند.

ابوالفضل حسن بیگی، ادامه داد: آخوندي از اشاعه بی‌عدالتی به بهترین شکل جلوگیری کرد و باعث شد با کنار رفتن عناصری که این سازمان را در اختیار خودشان قرار داده‌ بودند در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی یک مبارزه با بی‌عدالتی به بهترین شکل انجام بگیرد.

این نماینده مجلس دهم درخصوص تخريب‌هايي كه توسط برخي رسانه‌ها و افراد در این مسیر برای وزیر راه و شهرسازی به وجود آورداند، گفت: در این خصوص سه نکته حائز اهمیت است. نکته اول این که متاسفانه برخی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی که تعدادشان زیاد نیست تحت تاثیر گروهی قرار دارند و در تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت خودشان یکجانبه عمل کرده و این آمادگی را ندارند که حرف طرف مقابل را هم بشنوند.

وی افزود: گروه دوم افرادی هستند که چه قبل از اینکه نماینده شوند و چه بعد از اینکه نماینده نخواهند شد، با این افراد همکار هستند که ما با این تعداد در مجلس بحثی نداریم چرا که مدام به دنبال منافع شخصی یا گروهی خود در نظام مهندسی هستند.

حسن‌بیگی ادامه داد: گروه سوم هم عده‌ای هستند که نگرانی دارند و این نگرانی‌ها هم به این جهت است که هر تغییراتی در این کشور تحت عنوان بخش خصوصی انجام می‌شود، پشت ماجرا یک جریان سیاسی و حزبی وجود دارد. با صحبتی که با این نمایندگان داشتم آنها معتقدند شرایط بعدی بدتر می‌شود. در این راستا طبیعتا باید خود وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان و رسانه‌ها واقعیت را شفاف بگویند که وضع ما در شرایطی که خوب نیست با این اقدامات در آینده بهتر خواهد شد و بدتر نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با این حال طبیعی است در مجلسی که ۲۹۰ نماینده دارد یک عده به تعداد انگشتان دست هم مخالف باشند. اکثریت نمایندگان مجلس آخوندی را قبول دارند و اقدامات ایشان را تایید می‌کنند. وقتی در مجلس رای‌گیری می‌شود عده‌ای رای منفی می‌دهند اما طبق قانون هرگاه ۵۰ به اضافه یک رای مثبت باشد همه مکلف به اجرای قانون هستیم.

نائب رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان درخصوص نامه عده‌ای از نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری بخاطر حمایت از اقدامات وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در جریان این نامه قرار دارم و قطعا یکی از امضا کنندگان این نامه خواهم بود.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

آخوندی تنها فرد دارای صلاحیت برای مقابله با فساد در سازمان نظام‌مهندسی است/ برخی به دنبال جداکردن افراد شایسته و کاردان از دولت هستند

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به پخش اطلاعات غلط در برنامه پایش صدا و سیما

نمایندگان مجلس فردی قوی‌تر از آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی سراغ ندارند/ هشدار نسبت به هجمه‌های اخیر علیه آخوندی

آخوندی خواستار طرح ادعای يك نماينده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شد/ مجرم را به دادگاه صالح برای محاکمه و مجازات معرفی كنيد

آخوندی خواستار پیگیری اظهارات کذب یک نماینده مجلس از سوی دستگاه قضا شد/ افترا بستن به مسئولان بر روان و اعتماد عمومی مردم اثر تخریبی دارد

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی/ جعل مدرک مهندسی باعث سرخوردگی مهندسان شد

دیدگاه ضدفساد آخوندی به ایجاد اشتغال منجر می‌شود/ نمايندگان مجلس در حمایت از آخوندی اقدام كرده‌اند

نظر شما