شناسهٔ خبر: 53210 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت:

رونمایی از آثار و معرفی برگزیدگان مرحله اول مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز/ ساخت۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در خوزستان/ بازنگری طرح جامع شهری ۲ شهر جدید/ بلوک‌های آسیب‌دیده مسکن مهر سرپل‌ذهاب از نو ساخته می‌شود

گزارش آخر هفته  رونمایی از آثار و معرفی برگزیدگان مرحله اول مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز، ساخت۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در خوزستان، بازنگری طرح جامع شهری ۲ شهر جدید در سال جاری و بلوک‌های مسکن مهر آسیب‌دیده سرپل‌ذهاب از نو ساخته می‌شود، از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

تهران

مراسم رونمایی از آثار و معرفی برگزیدگان مرحله اول مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، محمدرضا امینی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن و سایر مسئولین و معماران شرکت کننده در این مسابقه برگزار شد.

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه ۳۰۰ ساختمان شبیه پلاسکو در تهران وجود دارد گفت: این خبر ضرورت توجه به تامین ایمنی ساختمان‌ها و امنیت شهروندان را یادآور می‌شود، ضمن اینکه این موضوع هم اهمیت پیدا می‌کند که تمام دستگاه‌ها باید تحقق این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مراسم رونمایی از آثار و معرفی برگزیدگان مرحله اول مسابقه معماری پروژه بازآفرینی شهری تبریز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی و ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که حمل و نقل پایدار و ترویج پیاده‌روی نیز باید در چارچوب فعالیت‌های شهرهای جدید قرار گیرد گفت: طبق برنامه عملیاتی تدوین شده برای شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۹۷ قصد داریم تا عملیات اجرایی نسل دوم شهرهای جدید تیس و سیراف را در سال جاری آغاز کرده و برخلاف سنوات گذشته تمرکز خود را بر سایر کارکردهای شهری به جز بحث سکونتی قرار دهیم.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در دیدار با حوزه شهرسازی و معماری بر اولویت قراردادن طرح‌های گردشگری و انرژی‌های نو با توجه به ایجاد حجم بالای سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان تهران تاکید کرد.

خوزستان

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در چهل و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با تأکید بر این نکته که قطعا محیط زیست و بخش‌های مختلف هیج استانی به اندازه خوزستان در طول تاریخ دست‌کاری و مورد مداخلات انسانی قرار نگرفته است گفت: این منطقه طی ۸ سال متوالی در معرض مستقیم جنگ بوده و ساکنان آن به همین دلیل مجبور به تخلیه روستاها و شهرهای مرزی  و کوچ به سایر شهرها و مرکز استان شده‌اند از سویی دیگر اجرای پروژه‌های ملی از جمله سدهای بزرگ، طرح توسعه نیشکر و... نیز عاملی بر تشدید این مهاجرت‌های اجباری به شمار می‌رود.

عباس پورسلان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه راه روستایی هپرو به صیدون از توابع شهرستان باغملک خبر داد.

عباس پورسلان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان از سکونت ۴۰ درصد از جمعیت شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد و گفت: از مساحت کل استان نزدیک به ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار نیازمند بازآفرینی بوده که بیشترین حجم آن نیز مربوط به شهر اهواز خواهد بود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در جنوب، شرق و شمال شرق خوزستان در دست ساخت است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان خوزستان از سکونت ۴۰ درصد از جمعیت شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد و گفت: از مساحت کل استان نزدیک به ۱۳ هزار و ۴۱۷ هکتار نیازمند بازآفرینی بوده که بیشترین حجم آن نیز مربوط به شهر اهواز خواهد بود.

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان بر ساماندهی ورودی‌های شهرستان شوش به‌ویژه تعیین تکلیف زیرگذر این شهرستان تأکید کرد.

یزد

اولین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان یزد با حضور دستگاه‌های مرتبط در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان یزد در جهت ارتقا سطح کیفی جامعه مهندسین استان همسو با وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند.

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ضمن برشماری اهمیت نظارت در امر ساخت‌وساز گفت: مهندسین باید با آرامش خاطر و آرامش خیال به حوزه نظارت وارد شوند به صورتی که اولویت کاری و شغل اول مهندسین باشد.

آذربایجان شرقی

مسعود منصوری معاون فنی و اجرایی مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه عملیات عمرانی بیمارستان مراغه به پایان رسیده است، گفت: این بیمارستان در مرحله تجهیز قرار دارد و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اصفهان

مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی دو بانده كردن 8 كیلومتر پروژه تیران– سامان در صورت آزادسازی توسط شهرداری از نیمه اردیبهشت سال جاری آغاز خواهد شد.

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و تنی چند از مسئولان استان در خصوص مشكلات فاضلاب مسكن مهر شهر تودشک با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و مسائل پیش آمده برای ساكنین این شهر تصمیم گیری شد.

برای دومین سال متوالی، اداره کل راه و شهرسازی اصفهان موفق به کسب عنوان برتر در حوزه عمران و بهسازی شهری بین ادارات کل راه وشهرسازی سراسر کشور شد.

آزمون طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه‌های اصفهان( دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان) و شهرستان كاشان( دانشگاه دولتی كاشان) برگزار می‌شود.

عملیات اجرایی احداث پروژه راه روستایی هونجان به گرموک از توابع شهرستان شهرضا آغاز شد.

در سال 97 رفع تصرف از اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمين ومسكن با ارزش بيش از ۱۲۰ ميليارد ریال در استان اصفهان انجام گرفت.

فارس

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در حوزه راه سال خوبی را برای شهرستان بوانات پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: امسال احداث ۴۸ کیلومتر راه روستایی را در برنامه اجرایی داریم که اعتبار آن بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان است.

قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به ساماندهی ۵ محور تاریخی- فرهنگی در راستای طرح بازآفرینی در سال ۹۶، مهمترین اقدامات این اداره کل را تشریح کرد.

داود طلوعی مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، گفت: یکی از مطالبات و نیازهای منطقه پردیسان تکمیل پروژه بلوار امام علی (ع) بوده است که این پروژه از مهرماه سال ۱۳۹۶ شروع شد و تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم گفت: بر اساس ارزیابی انجام‌گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی، جایگاه ستاد بازآفرینی شهری استان قم از رده ج در سال ۹۵ به رده الف و پیشتاز در سال ۹۶ ارتقا یافته است که این امر مرهون و مدیون تلاش و پیگیری مجدانه اعضا است.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود.

کرمان

مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان گفت: دو پروژه بزرگراهی در بم کلنگ‌زنی شد که کلنگ فاز اول باند دوم محور ریگان به نرماشیر به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و محور نرماشیر به ریگان به طول ۹ کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

مازندران

عبداله بهادری مدیركل راه و شهرسازی مازندران همراه با مدیر کل بحران استانداری، مسئول راه‌های روستایی و مسئولان شهرستان به منظور رفع موانع اجرایی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در شهرستان نور بازدید و دستورات لازم را در خصوص تسریع در عملیات اجرایی آن ابلاغ کرد.

مهران مهردادیمدیر مسکن و شهرسازی استان مازندران گفت: همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص پروژه مسکن مهر استان مازندران خوب بوده و به دنبال این هستیم تا طبق برنامه و در زمان مقرر پروژه را به پایان برسانیم.

سعید میرزاپور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان مازندران گفت: در خصوص پرداختن به مقوله حاشیه‌نشینی جزو معدود استان‌هایی به شمار می‌آییم که با یک وفاق بین دستگاهی و سازمانی، سند حاشیه‌نشینی بر اساس مطالعات وزارت راه تبیین شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به همراه مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهر ساری بازدید کردند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: نخستین سند حریم دریا در مازندران به مساحت بیش از۳۵ هکتار در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور صادر شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره كل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر كشور خبر داد.

همدان

اولین جلسه کمیته راهبردی طرح تفصیلی شهر جدید حوراء با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی، اعضاء هیئت راهبردی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت عمران، اعضاء هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه و مجری شهر جدید اندیشه برگزار شد.

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در تشریح پروژه‌های سال ۹۷ استان از تکمیل و تحویل دو بیمارستان بهار و تویسرکان و احداث ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی خبر داد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به همراه نماینده مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از محور قهاوند- خنجین- فرمهین بازدید کرد.

جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع شهر همدان در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع شهر همدان در کمیسیون ماده پنج استان خبر داد.

فرهاد فرزانه در تشریح اقدامات انجام شده سال گذشته استان همدان از احداث ۱۵ پروژه عمرانی و آسفالت ۱۸.۱ کیلومتر راه روستایی خبر داد.

آزمون ورود به حرفه نظام‌مهندسی استان همدان با حضور ۲ هزار و ۶۰۷ مهندس در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد همدان و دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

کرمانشاه

احمد اصغری مهرآبادی به پروژه‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله سرپل ذهاب اشاره کرد و افزود: علت تاخیر در خصوص هرگونه اقدام در زمینه این پروژه‌ها تاکید ما بر انجام تخصصی کار بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان کرمانشاه از روند بازسازی مجتمع مسکن مهر شهید شیرودی سر پل ذهاب بازدید کرد.

مسعود شریفی مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه گفت: با مساعد شدن شرایط جوی،همزمان، عملیات اجرایی بیش از هفت پروژه بزرگراهی در سراسر استان آغاز می شود.

عبدالرضا غفوری مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۲۷۶۶ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در استان افتتاح می‌شود.

خراسان رضوی

همزمان با سفر هیأت دولت به استان خراسان رضوی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه اول باند دوم بزرگراه تایباد- تربت جام به طول ۱۱ كیلومتر افتتاح شد.

مهدی یوسفی مقدم رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان تربت حیدریه گفت: همزمان با حضور هیئت دولت در استان و سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز بهداشتی روستای جوادیه که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی احداث شده بود، به بهره برداری رسید.

بوشهر

فرزاد رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: آزمونهای ورود به حرفه مهندسان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در بوشهر به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اهدای لوح تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تحقق طرح بازآفرینی شهری قدردانی کرد.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به مکاتبه انجام شده با داود محمدی نماینده مردم شهرستانهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اصل ۹۰ در این خصوص عنوان کرد: افزایش سطح کیفیت زندگی شهری به عنوان کلیدی ترین مفهوم در برنامه ریزی شهری، واحد اساسی پایداری شهری و در ارتباط مستقیم با نیازهای بشر می باشد.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،  گفت: آزمون ورود به حرفه ای مهندسان هماهنگ با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود که در این دوره از آزمون، تعداد ۱۹۳۲ نفر مهندس جهت اخذ پروانه اشتغال به کار شرکت نموده اند.

گیلان

آزمون نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به اجرای طرح هادی در ۸۰۰ روستای استان،گفت: تاکنون ۶۳ درصد خانه‌های روستایی گیلان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده اند که از این حیث در کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور در رشت ، لنگرود و تالش آغاز شد.

کهگیلویه و بویراحمد

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده ارتباطی دهدشت – سوق تا هفته دولت در شهریور ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌های عمومی و دولتی و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در راستای بررسی مشکلات راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌های یاسوج، گچساران و باشت برگزار شد.

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور قلعه رئیسی تا پایان شهریورماه زیر بار ترافیک می‌رود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالن جلسات استانداری خبر داد.

اردبیل

استاندار اردبیل و هیئت همراه از طرح چهار بانده کردن جاده پارس‌آباد- سربند و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان پارس‌آباد بازدید کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه راه رضی- امیرکندی بازدید کردند.

برای دومین سال متوالی اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل رتبه برتر کشور را کسب کرد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح پروژه‌های سال ۹۷ استان از احداث ۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵ کیلومتر راه روستایی و احداث ۳۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف خبر داد.

هرمزگان

داود غلامی مدیرعمران و بهسازی شهری استان هرمزگان گفت: بنا بر دستور ریاست محترم جمهور و همچنین مقام عالی وزارت بر احیا و نوسازی بافت ها و سکونتگاه های غیررسمی شهر بندرعباس اقدامات بسیار خوبی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان جلسه بازگشایی مناقصه پروژه‌های بهسازی قطعه دوم محور آزادشهر-خوشییلاق و رامیان-سه‌راهی اولنگ گفت: علاوه بر ارتقاء سطح کیفیت و ایمنی راه‌ها به اشتغال‌زایی در این حوزه نیز اهمیت می‌دهیم.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: دو هزار و ۹۰۲ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردان‌های فنی و تعیین صلاحیت معماران تجربی در اردیبهشت امسال شرکت می‌کنند.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گلستان از برگزاری دومین جلسه این کارگروه در سال جاری و بررسی ۳۵ دستور کار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد.

سرپرست مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از تحصیل اراضی و اخذ سند مالکیت بنام دولت به مقدار ۷۵۳۹۹ مترمربع زمین در سال ۹۶ توسط این اداره کل خبر داد.

رقابت دو هزار و ۹۰۲ نفر از شرکت‌کنندگان ورود به حرفه مهندسی، کاردان‌های فنی و تعیین صلاحیت معماران تجربی در استان گلستان از صبح امروز برای دریافت پروانه اشتغال به کار در دو حوزه امتحانی آغاز شد.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان از صبح امروز و همزمان با سراسر کشور در دانشگاه منابع طبیعی (واحد پردیس) گرگان و دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گنبد در حال برگزاری است.

کردستان

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم آمادگی این را داریم که ۷۰ درصد از پروژه چهارخطه کردن محور سنندج – همدان به طول ۱۵ کیلومتر را تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسانیم. 

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانی‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

فرمانده حفاظت از زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی امسال در کنار فعالیت‌های امسال خود اقدامات پیشگیرانه را نیز آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نظارت عالیه بر ساخت و سازهای سطح استان و دقت در این کار را به عنوان اولویت ویژه برشمرد.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانی‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

خراسان شمالی

روزبه دادجو مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای بجنورد، جاجرم و شیروان برگزار شد.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب و راه‌اندازی دستگاه pos برای پرداخت عوارض صدور پروانه اشتغال در راه و شهرسازی استان خبر داد.

جواد عمادیان‌فر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه امسال همزمان و هماهنگ با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی از بررسی تعداد ۳۵ پرونده در کمیته فنی ذیل کمیسیون ماده ۵ شهر بجنورد خبر داد.

جنوب کرمان

مدیرکل دفتر عملکرد و حقوق شهروندان با اهدا تقدیرنامه از مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در رابطه اجرای دستور العمل مرتبط با ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان قدردانی کرد.

مسئول آموزش اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: بیش از ۸۶۰۰ نفرساعت دوره آموزشی تخصصی و عمومی ویژه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در سال ۹۶ برگزار شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از برگزاری جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ شهرهای جنوبی این استان خبر داد.

ایلام

یگان حفاظت از اراضی ملی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام ضمن جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی باجدیت تمام نسبت به رفع تصرف اراضی ملی اقدام و با متخلفین برخورد قانونی خواهد كرد.

خراسان جنوبی

کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و با حضور مدیرکل استان برگزار شد.

اولين جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان جنوبی باحضور اعضا برگزار شد.

آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردانهای فنی و معماران تجربی همزمان با سراسر كشوردرروزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری در ۲ نوبت صبح وعصر باحضور ۸۱۸ داوطلب درمحل دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.

مرکزی

مجید شارقی گفت: آزمون‌های ورود به حرفه و ارتقاء رتبه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه امسال با شرکت حدود ۱۸۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

لارستان

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همراه با مسئولان سه شهرستان لارستان، گراش و خنج از پروژه‌های راهسازی این اداره کل بازدید کرد.

مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لارستان از برگزاری هفتمین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسین، کاردان‌های فنی و تعیین صلاحیت معماران تجربی در لارستان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

سمنان

با تلاش و پیگیری مأموران یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان و پرسنل واحد املاک و حقوقی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان دامغان و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با حکم قضائی دادگستری این شهرستان، ۷ هزار مترمربع از اراضی ارزشمند این شهرستان به مبلغ بیش از ۳ میلیارد ریال رفع تصرف و خلع ید به عمل آمد.

نظر شما