شناسهٔ خبر: 60096 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازتاب یک عملکرد انقلابی در بین نمایندگان مردم در خانه ملت؛

حمایت قاطع و تجلیل مجلس از اقدامات ضد فساد آخوندی

طرح تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم در زمینه مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی را ستوده و دکتر عباس آخوندی را لایق تقدیر و تشکر دانستند.

این نمایندگان با تاکید بر اینکه باید راه شروع شده دکتر آخوندی ادامه یابد خاطرنشان کردند که فرد شایسته تری برای وزارت راه و شهرسازی سراغ نداشته و بسیاری از هجمه های وارده بر وی به خاطر تقابل این وزیر کاردان با مفسدانی است که از جعل، امضا فروشی و به خطر انداختن جان مردم واهمه نداشته و حاضرند  به هر اقدام کثیفی دست زنند تا مقاصد شوم خود را به جامعه تحمیل کنند.

نمایندگان ذیل الذکر هر کدام نکات مثبت اقدامات دکتر عباس آخوندی را برای موکلان و ملت شریف ایران توضیح داده و یادآوری می کنند که ایشان تنها فردی است که به خاطر حرکت به سوی شفافیت همچو قطار در حرکت سنگ می خورد تا از ایجاد مفسده و دوگانگی‌ها در نظام مهندسی جلوگیری کند.

روحانی باید آخوندی را به‌عنوان مدیرنمونه معرفی کند

بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید:آخوندی تبعات سنگین مبارزه با فساد را پذیرفت و در این زمینه اقدام کرد و وی از مدیران موفق دولت به‌حساب می‌آید و اگر بنده به‌جای رئیس‌جمهور بودم حتماً ایشان را به‌عنوان مدیر نمونه معرفی می‌کردم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در فضایی که وجود دارد بسیاری افراد و رسانه ها در برابر اقدامات ضد فساد دکتر آخوندی مقاومت می‌کنند گفت: آن ها به مقاومت خود ادامه خواهند داد اما ازآنجایی‌که مجموعه‌ها سامان‌یافته است و هرکسی نمی‌تواند هم صاحب امضا باشد و هم ناظر پروژه به این شکل که خودش، خودش را تائید کند کارهای خوبی بود که دکتر آخوندی انجام داد و این موضوع ایشان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

کارنامه آخوندی مثبت است

قلی الله قلی زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اقدامات آخوندی در وزارت راه و شهرسازی را مثبت ارزیابی کرده و گفت: جوسازی برخی رسانه‌ها و افراد علیه آخوندی غیراخلاقی است و تا جایی که ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان هستیم، ایشان مسلط به حوزه راه و شهرسازی بوه و کارنامه وی مثبت است.

وی می افزاید: در زمان ایشان انصافا در حوزه راه‌آهن و ریل فعالیت زیادی انجام شد. همینطور در زمینه نوسازی ناوگان هوایی اقدامات خیلی خوبی صورت گرفت، هرچند شرایط سیاسی کشور و تحریم ها اجازه تکمیل این اقدامات را ندادند. در حوزه راه نیز اقدامات خوب و مفیدی صورت گرفت.

برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی قابل تقدیر است

سیدهادی بهادری، نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات مثبتی در حوزه مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، گفت: برخورد صریح آخوندی با موضوع مدرک جعلی سیدمهدی هاشمی رییس اسبق کمیسیون عمران مجلس و سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تقدیر است.

وی جعلی بودن مدرک رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان را عامل سرخوردگی مهندسان کشور دانست و گفت: در یک جمع ۶۰۰ هزار نفری مهندس کشور، کسی رییس مجموعه می‌شود که مدرک قلابی دارد. این مساله به آن ۶۰۰ هزار نفر بسیار آسیب زد. به لحاظ روحی و روانی مهندسان کشور بسیار ناراحت شدند که کسی بدون مدرک لیسانس به مجلس راه یافت و رییس سازمان نظام مهندسی و کمیسیون عمران مجلس شد.

دیدگاه ضدفساد آخوندی به ایجاد اشتغال منجر می‌شود

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث مبارزه با فساد و اقدام اخیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مباحث مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: بدون شک هر اقدامی که به زدودن فساد در سیستم اداری ما کمک کند قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه طبیعی است که هر اقدامی که شاهد بسته شدن راه انتفاع برخی باشد، یکسری مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها به وجود می آورد و در بحث نظام مهندسی نيز همين طور است افزود: ا در حوزه مهندسی یکسری جوان بیکار داریم که شاکی هستند و معتقدند که کار باید به آن‌ها واگذار شود. قطعا در صورت داشتن تجربه لازم و اگر درست کار انجام بگیرد استفاده از این طیف بسیار با ارزش خواهد بود هرچند که باید مواظب بود آنها هم به مسیری که به آن اعتراض وجود دارد وارد نشوند.

شعارهای زیبایی عدالت خواهی را دکتر آخوندی عملی کرد

ابوالفضل حسن بیگی، نائب رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف توسط وزارت راه و شهرسازی به ويژه اقدام اخیر عباس آخوندی در بحث مبارزه با فساد در نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته شعارهای زیبایی در کشور مطرح می‌شود اما در عمل شاهد هستیم عده معدودی در رابطه با این شعارها تلاش می‌کنند که تامین منافع به صورت شخصی، گروهی و حزبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مجلسی که ۲۹۰ نماینده دارد یک عده به تعداد انگشتان دست هم مخالف باشند افزود:اکثریت نمایندگان مجلس آخوندی را قبول دارند و اقدامات ایشان را تایید می‌کنند. وقتی در مجلس رای‌گیری می‌شود عده‌ای رای منفی می‌دهند اما طبق قانون هرگاه ۵۰ به اضافه یک رای مثبت باشد همه مکلف به اجرای قانون هستیم و بنده نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری بخاطر حمایت از اقدامات وزیر راه و شهرسازی را امضا خواهم کرد.

هيچ تخريب و فشاری آخوندی را از مسير خود خارج نمی‌كند

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آقای آخوندی با استناد به قانون که همه باید مطیع آن و در راستای توسعه قانونمداری گام برداریم کارهای خوبی را شروع کرده‌اند که یکی از این اقدامات هم بحث مبارزه با فساد در نظام مهندسی ساختمان است همچنین نباید فراموش کرد که هيچ تخريب و فشاری آخوندی را از مسير خود خارج نمی‌كند.

وی با بیان اینکه هرچند که جامعه مهندسین در بخش‌های مختلف نگرانی‌هایی در زمینه تغییر رویه دارداما در اصل موضوع که برنامه آقای وزیر است و معتقدند قانون باید به صورت دقیق و شفاف انجام شود کاملا درست است افزود: به همین خاطر فارغ از هرگونه جناح‌بندي سیاسی و هجمه‌هاي رسانه‌اي قانون نظام مهندسی ساختمان باید اجرا شود.

آخوندی درك روشنی نسبت به توسعه حمل و نقل دارد

احمدعلی کیخا عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی و هجمه‌ای که توسط برخي رسانه‌ها و افراد علیه وي در مجلس شورای اسلامی به راه افتاده است به ارایه توضیحاتی پرداخت و گفت: در جلساتی که با آقای آخوندی داشته‌ام ایشان را وزیری با دانش، درک و شجاعت مناسب ارزیابی می‌کنم که در حوزه‌های راه و شهرسازی و حوزه‌های تخصصی مرتبط با مسئولیت خود کارشناسانه، دلسوزانه و البته بادانش برخورد کرده‌اند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی دیدگاه‌های کارشناسانه و موثری در موضوعات توسعه راه ها و به طور کلی شهرسازی و حمل و نقل دارند و شاهد این مدعا نیز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.خوندی درك روشنی نسبت به توسعه حمل و نقل دارد.

برخی افراد و رسانه‌ها درصدد تخریب اقدامات ضدفساد هستند

قاسم میرزایی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی و دستورالعملی که دکتر آخوندی در این زمینه دادند یک فصل الخطاب بود اما با تخریب زیادی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها مواجه شد.

وی با تاکید بر اقدامات مناسب و قابل توجه وزیر راه و شهرسازی در همه حوزه‌های حمل و نقلی و مسکن با توجه به همه کمبودهای مالی و مشکلات اظهار داشت: با توجه به کمبودهای مالی و مشکلاتی که در بخش راه، مسکن و حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی داشتیم دکتر آخوندی توانست بخش عمده‌ای از نگرانی‌های نمایندگان را در استان‌های مختلف برطرف کند.

آخوندی مسیر ایجاد مفسده و دوگانگی‌های نظام مهندسی را گرفت

محمد دهقانی نقندر، عضو کمیسیون قضائی و حقوق مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اقدام وزارت راه و شهرسازی در زمینه الزام نظام مهندسی برای انجام یک نظارت واقعی بر عملیات اجرایی ساختمان‌ها اقدام بسیار درستی بوده است گفت: طبیعتا هر فردی باید در یک سمت مشغول به کار باشد، قطعا یک نفر نمی‌تواند هم در جایگاه مجری و هم در جایگاه نظارت ایفای نقش کند، بدون شک افرادی که در ۲ جایگاه کار می‌کنند عملشان نوعی مفسده ایجاد می‌کند.

به گفته دهقانی کسانی که در حوزه نظارت ساختمان فعالیت می‌کنند نباید در دولت و یا حکومت یا دستگاههای دیگر مشغول به کار باشند چراکه این مسئله نوعی فساد محسوب می‌شود.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از مواضع ضد فساد آخوندی حمایت قاطع می کند

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن اعلام حمایت از مواضع وزیر راه و شهرسازی در پرده‌برداری از تخلفات روسای فعلی و پیشین سازمان نظام مهندسی و تاکید وی بر پایبندی همگان به قانون، گفت: یقین دارم، جو عمومی و وجدان عمومی مهندسان کشور، عملکرد آقای آخوندی را تایید می‌کند.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد وزیر راه و شهرسازی به ویژه در حوزه نظام مهندسی ساختمان که بر مبنای اصل شفافیت و پایبندی همگان به قانون بوده تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در اصرار خود به پایبندی به قانون و همچنین اعلام جعلی بودن مدارک برخی از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، منافع شخصی ندارد.

وجدان بیدار جامعه کاملا همراه اقدام ضدفساد آخوندی است

علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بابت ایستادگی وزیر راه و شهرسازی در بحث مبارزه با فساد و مقاومت در برابر سهم خواهی‌ها گفت: مبارزه با فساد همیشه هزینه‌هایی همچون اتهام، برچسب به خود فرد و اعضای خانواده اش را دارد و وقتی وارد این راه می‌شویم مشکلاتی وجود دارد. نقد وزارت راه و شهرسازی سرجای خود اما کار آخوندی و اهرم ایشان مقابل عده‌ای که جا خوش کرده‌اند و سعی می‌کنند به هر شکلی سوء استفاده كنند هزینه دارد اما وجدان بیدار جامعه کاملا همراه کسانی است که پای این مسیرها ایستادگی می‌کنند. 

وی با اشاره به مباحث موجود در بحث نظام مهندسی و اختلافات موجود در آن گفت: بنده به عنوان دانش آموخته مهندسی به نظرم در مجموعه نقدهای نظام مهندسی نمی توان حق را کاملا به یک طرف داد. آنچه که طی سال های گذشته شاهد آن بودیم این است که دو طرف در یک مسیر گام برنداشته اند و همین موضوع باعث شد تا این چالش ها عمیق شود. در این مسیر متاسفانه نظام مهندسی هم در انتخاب افراد اشتباه داشت و باعث شد خروجی مطلوبی نداشته باشد. به همین خاطر این موضوع می‌‌طلبد که هر دو سمت با یک دید مشترک به این بحث نگاه کنند تا خروجی مثبت مدنظر جامعه حاصل شود. با این حال گام هایی که آقای آخوندی در بحث مبارزه با فساد برداشته اند از زوايایی که در جامعه نگاه می‌کنیم مثبت بوده است.

آخوندی در رابطه با رفع فساد در نظام‌مهندسی به وظایف قانونی خود عمل می‌کند

سید کمال‌الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تخلفات نظام‌مهندسی ساختمان قانونی است گفت: این سازمان با اهداف تعریف‌شده در قانون فاصله زیادی داشته و عملاً از اهداف پیش‌بینی‌شده در قانون مذکور منحرف‌شده است.

وی با بیان اینکه برخوردهای قانونی صورت گرفته باعث نارضایتی برخي در این سازمان شده است گفت: به همین علت بین وزارت راه و سازمان‌ نظام‌مهندسی تنش‌هایی به وجود می‌آید که خوشایند این قبیل نهادها نیست بااین‌حال باید توجه کرد که اقدامات اخیر دکتر آخوندی در قبال سازمان نظام‌مهندسی که اخبار آن در رسانه‌ها منتشر شده در راستای چنین برخوردی است و وزارت راه و شهرسازی به وظایف قانونی خود عمل می‌کند.

همه باید از تصمیم آخوندی در قبال نظام‌مهندسی ساختمان حمایت كنيم

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در خصوص نظام‌مهندسی حمایت شود تا مالک یا خریدار خدمت، حق انتخاب داشته باشد.

وی با اشاره به اقدام این وزارتخانه در قبال سازمان نظام‌مهندسی کشور اظهار داشت: نظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این است که مالک حق انتخاب ناظری که مورد تائید سازمان نظام‌مهندسی است را داشته باشد نگاه کاملاً صحیح و مطلوب است.

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد

اردشیر نوریان، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد خصوصا در حوزه نظام مهندسی را قدم خوبی در جهت اصلاح امور دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دقت كند تا مسیر اصلاح را طی كرده و با شناسایی نقاط آسیب و نارسایی‌هایی كه احتمال دارد در این مكانیزم وجو داشته باشد، آن‌ها را رفع كند.

وی با تأكید براینكه نظام مهندسی یك مجموعه صنفی، تخصصی و مدنی در حوزه صنعت ساختمان به شمار می‌رود گفت: نظام مهندسی باید حوزه ساختمان را به طور تخصصی مدیریت كرده و همواره جایگاه برنامه‌ریزی، نظارت و راهبردی خود را حفظ كند و قطعا در نقش نظارتی و راهبردی سازمان نظام مهندسی هیچ تردیدی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم كه روند انتخابات نظام مهندسی، اعضای این سازمان و جایگاه آن‌ها به گونه‌ای نباشد كه مشمول استفاده از فرصت‌های رانتی باشد.

با آخوندی در مسیر مبارزه با فساد هم عقیده هستم

شکور پورحسین،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر آخوندی به عنوان یک وزیر و یک مقام عالیرتبه اجرایی کشور تصمیمی که در زمینه مبارزه با فساد گرفته‌اند ارزنده بوده و در این حوزه کار ایشان قابل تقدیر و تشکر است و بنده نیز به نوبه خود با این مسیر هم عقیده هستم.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران بحث فساد در برخی موارد تبدیل به یک آفت شده که در حوزه اقتصاد خودش را برجسته‌تر نشان داده است. برای این نقیصه راه‌ حل‌های متفاوتی وجود دارد و در بحث فساد و رانت که نفوذ آن در تاروپود جامعه بحران‌ساز شده است، باید انضباط مالی و شفافیت در خیلی از حوزه‌ها داشته باشیم.

بنده از اقدامات آخوندی در رابطه با تعارض منافع حمایت می کنم

محمدرضا صباغیان‌ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اقدامات وزیر راه و شهرسازی در زمینه مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی را بسیار مفید دانست و گفت: هر نوع نظارتی که یک سری منافع در آن تعریف شود بعد از مدتی فسادآور است و نظارت باید از فعالیت‌های اجرایی تفکیک شود و بنده مقابله با تعارض منافعی که آقای آخوندی در پیش گرفته‌اند خوب است و از آن به عنوان یک نماینده حمایت می‌کنم.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات وزیر راه و شهرسازی در خصوص مبارزه با فساد بیان کرد: مبارزه با فساد اقدام مفید و خوبی است و می‌تواند در درازمدت رانت و فساد را کاهش دهد.

جعل مدرک از سوی مسئولان ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل دفاع نیست

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با محرز شدن مدرک تحصیلی جعلي رييس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: روي دادن این گونه تخلفات در سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان نشانه خوبی نیست. اينگونه فسادها نه قابل دفاع و نه قابل تغییر است. به هرحال یک روش ناپسند رخ داده است که باید در چهارچوب قانون به آن رسیدگی شود.

وی در رابطه با ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی و همچنین اقداماتی که در مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف و به ویژه سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان توسط وزارتخانه انجام شد، گفت: در بحث نظام مهندسی ساختمان، حجم مطالب و درگیری‌ها بسیار زیاد است و این بدان معناست که ساختار سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خوب عمل نمی‌کند.

نمایندگان مجلس با تصميم منصفانه جلوی جناح‌بندی‌های سیاسی در خصوص وزارت راه را می‌گيرند

کوروش کرم‌پور‌حقیقی، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه نظام‌مهندسی‌ساختمان باید با افراد متخلف و مجرم در چهارچوب قانون، برخورد قاطعانه‌ای صورت بگیرد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس همچون موارد پیشین در انتقاد منصف باشند و با ارزیابی صحیح از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، جلوی جناح‌بندی‌های و تصمیمات سیاسی و نه تخصصی را بگیرند.

وی درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم به ویژه در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد در حوزه نظام  مهندسی ساختمان و تخصصی‌شدن امور به ارایه نکاتی پرداخت و گفت: قرار گرفتن مسئولانی که برخی با مدارک جعلی در مسندهای مهم قرار می‌گیرند از یک سو برای کل نظام جمهوری اسلامی ایران محل سوال خواهد بود و از سوی دیگر قرار گرفتن افرادی که مدارک جعلی دارند در راس اموری که نیاز به تخصص دارد، مشکلات و چالش‌های عمده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

۵ بار رای اعتماد به آخوندی نشان از عقلانیت مجلس دارد

محمدنعیم امینی فرد، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اقدام وزیرراه و شهرسازی در راستای مبارزه با فساد مخالف برخی منافع خواهد بود و با تمام جوسازی هایی که علیه ایشان راه انداخته اند اما دکتر آخوندی باید با قاطعیت این مسیر را ادامه دهدهمچنین وی تاکنون ۵ بار از مجلس رای اعتماد گرفته که این جزو موارد بی‌سابقه است و نشان از عقلایت در بین نمایندگان خانه ملت دارد و هربار که ایشان به مجلس آمده‌اند توضیحات ایشان نمایندگان محترم را قانع کرده است.

وی درخصوص اقدامات اخیر در مبارزه با بحث فساد در ابعاد مختلف نظام و همچنین حرکت آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه در بحث نظام مهندسی اظهار داشت: تمام جوامع با پدیده فساد روبه‌‌رو هستند اما وقتی این فساد حالت اتوماتیک به خودش می‌گیرد طبعا ابعاد مختلف آن نگران کننده است و مشکلی که ما در جامعه خودمان داریم عدم وجود شفافیت‌های لازم است که بعضا با برخی فسادهای سیستماتیک مواجه‌ می‌شویم و در نهایت منجر به کاهش سرمایه نظام در بحث اجتماعی خواهد شد. در این خصوص در مجلس و دولت حرکت‌هایی در زمینه‌های مختلف جهت شفاف‌سازی‌ها صورت گرفته است که کار آقای دکتر آخوندی در بحث نظام مهندسی بسیار ارزشمند است.

مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه از فساد حمایت نمی‌كند

سمیه محمودی، عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح ساختار در سازمان نظام مهندسی گفت: بدون شك مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه از فساد حمایت نمی‌كند، قطعا هر كس در هر لباس و جایگاهی كه باشد اگر درگیر فساد در كار و مسئولیت خود شود باید مورد برخورد قرار گیرد.

وی ضمن مخالفت شدید با ایجاد و ترویج هرگونه فساد در بخش‌های مختلف كشور بیان كرد: قطعا باید جلوی هرگونه فساد در هر حدی كه باشد چه كوچك و چه بزرگ گرفته شود چراكه نه تنها به كشور ضربه می‌زند بلكه اعتماد مردم را نیز سلب می‌كند.

آخوندی در بین وزرای روحانی بهترین کارنامه را دارد

حیدرعلی عابدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که در بین وزرای روحانی آخوندی بهترین کارنامه را دارد گفت: من آخوندی را یک مدیر فعال و با دانش می‌دانم و اگر او را از وزارتخانه جدا کنیم ضربه بزرگی به کشور زده ایم.

وی با اشاره به اقدامات موثر ایشان اظهار داشت: بدون شک در کنار نکات مثبت وزرای دولت آقای روحانی نقاط ضعفی دارند و هیچ وزیری بدون اشکال نیست. با این حال در بین وزرای رئیس جمهور بهترین کارنامه را دارد و باید بیشترین نمره را به دکتر آخوندی داد. این نمره هم بابت جسارتی که ایشان در اجرای پروژه‌ها و انتخاب مدیران دارند که نمونه آن را در اصفهان شاهد هستیم که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

آخوندی با دیدن انحراف و خطا در سازمان نظام مهندسی با آن برخورد کرد

سید احسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات ضد فساد و شفافیت زایی وزیر راه و  شهرسازی در خصوص نظام‌مهندسی ساختمان نیز تصریح کرد: بنده به شفافیت در هر سازمان و نهادی اعتقاد داشته و قانون مداری و مسئولیت‌پذیری باید سرلوحه همه مسئولین باشد همچنین باید تلاش کرد تا همه امور کشور شفاف شوند و این قاعده در مورد سیاست‌های وزارتخانه راه و شهرسازی نیز صدق می‌کند و وظیفه دکتر آخوندی بوده است که در این مسئله با دیدن انحراف و خطایی با آن برخورد کند.

وی ادامه داد: علاوه بر وزیر راه و  شهرسازی دیگر وزرا نیز به‌طور عام باید با فسادهای مجموعه‌های زیر نظرشان برخورد کنند زیرا اگر جامعه حال حاضر ما درگیر مشکلات است به خاطر فسادی است که آن را در برگرفته است به این خاطر که فساد مانند موریانه است و باید این موریانه از بین برود.

اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی باید استمرار یابد

 محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات ضد فساد وزارت راه و شهرسازی مثبت است و باید استمرار یابد، گفت:مبارزه با فساد مقطع و زمان ندارد. این که اینکار آغاز شده را باید به فال نیک گرفت و اینکه این وزارتخانه پیشقدم شده بسیار عالی است.

وی به ضرورت اطلاع رسانی به مردم درباره این فرآیند تاکید کرد و افزود: اینکار باید استمرار داشته باشد و اطلاعات نیز به گوش مردم برسد. نمی‌شود با کارکنان و پیمانکاران فاسد مقابله کرد ولی اطلاعات این مقابله را به استحضار مردم نرساند و شفاف سازی نکرد.

مجلس با فشار و تخريب در مورد وزیرراه و  شهرسازی تصمیم‌ نمی‌گیرد

اصغر سلیمی، دبیراول کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اقدام وزیر راه و شهرسازی در بحث نظام مهندسی و مبارزه با فساد یک گام مثبت در راستای شفاف‌سازی‌ مالی است و می‌تواند جلوی هرگونه سوء استفاده را بگيرد.

وی ادامه داد: همه نمایندگان به دنبال حل مسائل هستند اما در این فضای به وجود آمده نیازی به استیضاح نمی‌بینم چون معتقدم همه موارد می‌تواند در سطح کمیسیون عمران حل شود. مطمئن باشید نمایندگان مجلس بدون توجه به همه فشارها و سنگ‌اندازی‌ها به دنبال شفافیت‌سازی هستند تا نظارت بر اجرای کار به بهترین شکل انجام گیرد.

برخی به دنبال جداکردن افراد شایسته و کاردان از دولت هستند

یوناتن بت کلیا، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تنها فرد دارای صلاحیت برای برخورد با فساد در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دکتر آخوندی است زیرا طبق قانون مسئولیت نظارت بر این سازمان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی  بابیان اینکه آرزو می‌کنم که مردم برای خادمین خود احترام بیشتری قائل باشند گفت: نباید اجازه دهیم افرادی که به‌درستی مسئولیت خود را انجام می دهند تخریب شوند تا به نحو شایسته‌ تری از آن‌ها استفاده کنیم همچنین نباید افراد شایسته و کاردان را از دولت جدا کنیم زیرا از دست دادن آن‌ها به ضرر ملت، دولت و نظام است .

نمایندگان مجلس فردی قوی‌تر از آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی سراغ ندارند

علیم‌یار محمدی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید از وزیر راه و شهرسازی برای انجام برنامه‌ها و اجرایی کردن اهداف وزارتخانه حمایت کرد، گفت: برخی نمایندگان در حال تهیه نامه‌ای در حمایت از وزیر راه و شهرسازی خطاب به دولت هستند.

وی درباره هجمه‌های اخیر علیه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی نمایندگان در حال تهیه نامه‌ای در حمایت از وزیر راه و شهرسازی خطاب به دولت هستند و همکاران من در کمیسیون عمران مجلس فردی قوی‌تر از آقای آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی سراغ ندارند، اما ایشان نیاز به حمایت از سوی مجلس دارند.

مجلس اقدام آخوندی در مبارزه با فساد را بحق دانسته و در کنار اوست

سید راضی نوری،  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که مبارزه با فساد هزینه دارد و هزینه‌‌ آنرا باید کل مجموعه بدهد نه یک نفر گفت: اقدام آخوندی در مبارزه با فساد باعث مباهات و افتخار کل نظام و دستگاه‌های اجرایی است و اینکه او فریادرس افرادی است که مورد زور و ظلم قرار گرفته‌اند ارزشمند است.

وی در ابتدا ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات ضدفساد وزارت راه و شهرسازی و در رأس آن عباس آخوندی، اظهار داشت: مساله فساد به خصوص فساد اداری که منجر به رانت‌خواری شده و در سیستم اداری به وجود می‌آید، پدیده‌ای است که متاسفانه توسط افراد خاصی صورت می گیرد و از نظر اجتماع و مردم به عنوان یک پدیده ناخواسته می‌تواند نظام را تهدید و پایه‌های آن را سست کند.

نماینده اصولگرای مجلس نیز از تخریب رسانه‌ای علیه آخوندی انتقاد کرد

محمدرضا ملکشاهی راد، عضو كميسيون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن نادرست دانستن رفتار برخی رسانه در خصوص جوسازی علیه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نباید با ایجاد جنگ روانی شرایطی ایجاد كرد كه مسئولان نتوانند حتی یك روز به وظایف خود عمل كنند و جایگاه مدیریت کشور متزلزل شود.

وی با اشاره به جو سازی‌های رساسانه‌ای علیه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام صحبت‌ها در خصوص وزیر راه و شهرسازی از سوی مجلس شورای اسلامی صحت ندارد و در حد شایعه است و اینگونه اقدامات تخریبی از سوی برخی رسانه‌ها صحیح نیست.

سوابق آخوندی نشان‌ از تجربه و علم بالای او در حوزه اجرایی دارد

احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه‌های مثبت فراوان وزیر راه و شهرسازی در حوزه عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: آقای آخوندی تسلط بسیار خوبی بر امور جاری در وزارت راه و شهرسازی داشته و سوابق وی در مدت خدمتشان نشان‌دهنده تجربه و علم بالای او در این حوزه است.

وی با اشاره به تخلفات و فساد صورت گرفته در حوزه نظام مهندسی و صنعت ساختمان در کشور بیان کرد: تخلف صورت گرفته در هر سازمانی چه دولتی و چه غیردولتی باید از سوی مسئولان ذیربط رسیدگی و به شدت با آن برخورد شود.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند

سازمان نظام مهندسی نبايد فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد/ اقدام آخوندی در مبارزه با فساد قدم خوب و در جهت اصلاح است

ادامه تكذيب‌های رييس اسبق كميسيون عمران مجلس/ آيا دانشگاه امام حسین و سازمان نظام مهندسی دروغ می‌گويند؟

آخوندی تنها فرد دارای صلاحیت برای مقابله با فساد در سازمان نظام‌مهندسی است/ برخی به دنبال جداکردن افراد شایسته و کاردان از دولت هستند

پاسخ وزارت راه و شهرسازی به پخش اطلاعات غلط در برنامه پایش صدا و سیما

نمایندگان مجلس فردی قوی‌تر از آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی سراغ ندارند/ هشدار نسبت به هجمه‌های اخیر علیه آخوندی

آخوندی خواستار طرح ادعای يك نماينده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شد/ مجرم را به دادگاه صالح برای محاکمه و مجازات معرفی كنيد

آخوندی خواستار پیگیری اظهارات کذب یک نماینده مجلس از سوی دستگاه قضا شد/ افترا بستن به مسئولان بر روان و اعتماد عمومی مردم اثر تخریبی دارد

تاکید بر برخورد صریح با موضوع مدرک جعلی سید مهدی هاشمی/ جعل مدرک مهندسی باعث سرخوردگی مهندسان شد

دیدگاه ضدفساد آخوندی به ایجاد اشتغال منجر می‌شود/ نمايندگان مجلس در حمایت از آخوندی اقدام كرده‌اند

آخوندی مسیر ایجاد مفسده و دوگانگی‌های نظام مهندسی را گرفت

مدرک کارشناسی ارشد و دکتری سیدمهدی هاشمی فاقد اعتبار قانونی است/ واکنش ها به تخلف رییس اسبق کمیسیون عمران مجلس و شورای مرکزی نظام مهندسی

نظر شما